Rozprawy doktorskie i habilitacyjne

Akademia Muzyczna w Poznaniu

  1. D'Aloi Giuseppe; Włoskie bel canto w twórczości fortepianowej Franciszka Liszta; od wczesnych transkrypcji, parafraz i reminiscencji - do Parafrazy koncertowej na tematy z opery Ernani Giuseppe Verdiego
  2. Danel Katarzyna; Synergia zróżnicowanych elementów: wokalno-instrumentalnej muzyki sakralnej i kompozycji elektroakustycznych z nurtu soundscape w Officium na sopran, tenor, chór mieszany, orkiestrę i ścieżki dźwiękowe
  3. Dondalski Maksym; Sonaty na skrzypce i fortepian Krzysztofa Pendereckiego w świetle tożsamych gatunkowo dzieł powstałych w drugiej połowie dwudziestego wieku - perspektywa wykonawcza
  4. Gołębiowska Paulina; Współczesne urządzenia elektroniczne jako środek do wzbogacenia możliwości interpretacyjnych wokalisty jazzowego
  5. Górniok Dariusz; Sonofreski na orkiestrę smyczkową i klawesyn obligato – współczesna wizja barokowego brzmienia
  6. Książczyk Kinga; Etiuda w literaturze fortepianowej kompozytorów rosyjskich pierwszej połowy XX wieku
  7. Kulisiewicz Zofia; Utwory zapomniane. Niełatwe losy i promocja polskiej muzyki wiolonczelowej na estradach światowych, na przykładzie wybranych sonat na wiolonczelę i fortepian pierwszej połowy XX wieku
  8. Lis Kamil; Zagadnienia interpretacji toccat Johanna Jacoba Frobergera. Analiza stylu kompozytorskiego w kontekście ówczesnej twórczości klawiszowej
  9. Mazur Marek; Cykle fortepianowe Roberta Schumanna w kontekście twórczości literackiej Jeana Paula Richtera i Ernesta Theodora Amadeusa Hoffmanna
  10. Meisinger Krzysztof; Różnorodność stylów i środków wyrazu w twórczości Astora Piazzolli na przykładzie jego 5 utworów w opracowaniu Bernarda Chmielarza na gitarę i orkiestrę smyczkową
  11. Pankowiak Jakub; Passacaglia w twórczości organowej kompozytorów XIX i XX wieku w odniesieniu do Passacaglii c-moll BWV 582 Jana Sebastiana Bacha
  12. Pawlik Piotr; Obszary muzycznej ekspresji - formotwórcza rola sonorystyki w kompozycji Seven Wonders of the World na orkiestrę
  13. Raczyńska Sławomira; Kompozycje Wacława z Szamotuł jako źródło inspiracji dla chóralnej twórczości polskich kompozytorów początku XXI wieku
  14. Ranganathan Théo; Ewolucja środków pianistycznych stosowanych przez Franza Liszta na przykładzie dwóch cykli etiud S. 136 i S. 139
  15. Stawicka Urszula; Od Sweelincka do Reinckena. Kształtowanie się form wariacyjnych na przykładzie wybranych kompozycji mistrzów Północnoniemieckiej Szkoły Organowej
  16. Tchórzewska Magdalena; Hans Gál - nieodkryty romantyk XX wieku. Wpływ historii na losy i twórczość kompozytora na podstawie wybranych utworów: „Impromptu na altówkę i fortepian", „Sonaty op. 101 na altówkę i fortepian" oraz „Suity op. 102a na altówkę i fortepian"
  17. Tyrcha Dagmara; A man of letters. Charles Burney – podróżnik, historyk muzyki, pedagog i kompozytor. Analiza twórczości w oparciu o wybrane przykłady utworów klawesynowych
  18. Wesołowski Tomasz; Etienne Ozi - 42 Caprices - droga do doskonalenia techniki wykonawczej na fagocie oraz poznania stylu epoki
  19. Wilma Damian; „Boska wola” Łukasza Godyli jako przykład dzieła inspirowanego folklorem kaszubskim na tle twórczości innych polskich kompozytorów
  20. Wizjan Julia; Idea cykliczności w twórczości Romana Maciejewskiego na przykładzie Tryptyku, Pianoduo concertante oraz Sonaty na skrzypce i fortepian
  21. Zalesińska Lilianna; Pieśni na mezzosopran z towarzyszeniem fortepianu w twórczości wybranych współczesnych polskich kompozytorek
  22. Ziółkowska Anna Maria; Specyfika komponowania dla muzyków-amatorów na przykładzie partytury „Mapy"

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji