Struktura obiektu
Tytuł:

Association between team sports and anxiety with reaction time of individuals with visual impairment versus individuals with normal vision

Twórca:

Stavropoulou, Georgia ; Stavropoulos, Nikolaos

Data wydania:

2021

Wydawca:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Miejsce wydania:

Poznań

Format:

pp.117-125; 30 cm

Liczba stron:

9

Tytuł poprzedni:

kliknij tutaj, żeby przejść ; Studies in Physical Culture and Tourism

Jest częścią:

Trends in Sport Sciences 2021 Vol.28 No.2

Abstrakt:

Reaction time plays a major role in the functioning of every human being. The purpose of this study was to investigate the correlation between sports and anxiety in visually impaired individuals compared with people with normal vision. In this study 79 subjects who participated were divided into four groups. Two instruments were used. The first was a self-report questionnaire, the Symptom Rating Scale for Depression and Anxiety, which aimed to investigate anxiety. The Optojump Next was the other instrument which measured reaction time in real conditions. The results showed that sports influence reaction time positively, whereas a visual impairment influences reaction time negatively. Finally, it was shown that there was a correlation between anxiety and reaction time. Research findings show that sports improve reaction time. Improving reaction time is useful for people with special needs, including visually impaired people, as it can enhance their autonomy and functionality.

Temat i słowa kluczowe:

goalball ; soccer ; visually impaired athletes ; non-blind athletes ; auditory stimuli

Język:

eng

Udostępniane przez:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu ; Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Typ obiektu:

artykuły

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Licencja:

udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Właściciel praw:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Digitalizacja:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

ISBN/ISSN:

2299-9590

DOI:

10.23829/TSS.2021.28.2-5

×

Cytowanie

Styl cytowania: