Struktura obiektu
Tytuł:

Match statistics significant to win the initial and intense rounds of a tenis tournament

Liczba stron:

7

Twórca:

Damani, Chinar ; Damani, Bharat ; Bagchi, Amritashish

Temat i słowa kluczowe:

tennis ; Australian Open ; player’s strategy

Abstrakt:

This paper analyses the initial and intense rounds of the 2020 Australian Open Men’s Singles matches on 14 match statistics. The findings show that the statistics which are important to winning in the initial rounds are not the same as those for winning in the intense rounds. In the initial rounds, the match winner performed better than the loser on receiving points won, second serve to win, first serve to win, breakpoints won, net points won, winners, total points won, unforced errors, aces, double faults, fastest serve speed, and average first-serve speed. However, to win the intense rounds, the winner performed better than the loser on first serve to win, receiving points won and net points won. The findings help the player and the coach to develop skills and techniques to devise a player strategy during the initial rounds and the intense rounds to win the tournament.

Wydawca:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Miejsce wydania:

Poznań

Typ obiektu:

artykuły

ISBN/ISSN:

2299-9590

DOI:

10.23829/TSS.2020.27.4-6

Język:

eng

Tytuł poprzedni:

kliknij tutaj, żeby przejść ; Studies in Physical Culture and Tourism

Jest częścią:

Trends in Sport Sciences 2020 Vol.27 No.4

Udostępniane przez:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu ; Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Format:

pp.225-231; 30 cm

Data wydania:

2020

Prawa:

wszystkie prawa zastrzeżone

Prawa dostępu:

dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Licencja:

udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Właściciel praw:

Akademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Digitalizacja:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu

×

Cytowanie

Styl cytowania: